اخبار بین المللی
شماره: 34059
1399/10/27 - 08:30
کروناویروس های فصلی ممکن است فرد را در برابر بیماری COVID-19 محافظت کنند

به دلیل شیوع ویروس SARS-CoV-2، مرگ و میر زیادی در امریکا، اروپا و آسیا اتفاق افتاده است و این در حالی است که میزان آلودگی و مرگ در ناحیه آفریقا تقریبا کم باقی مانده است. تصور می شود که قرار گرفتن افراد این ناحیه در معرض سایر کروناویروس ها قبل از پاندمی COVID-19 منجر شده است که این افراد تا حدی در برابر این ویروس حفاظت شوند.

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، در پژوهشی جدید محققین این فرضیه را مورد تست قرار داده اند و آنتی بادی های واکنش دهنده با SARS-CoV-2 را در نمونه های پلاسمای جمع آوری شده از افراد آفریقایی و آمریکایی که پیش از این در معرض COVID-19 قرار نگرفته بودند، مقایسه کردند. نمونه های پلاسما از این افراد جمع آوری شد و برای پروتئین های اسپایک و نوکلئوکپسید همه کروناویروس های انسانی شناخته شده مورد ارزیابی قرار گرفتند.

شیوع واکنش پذیری سرولوژیک SARS-CoV-2 در نمونه های جمع آوری شده از افراد آفریقایی در مقایسه با آمریکایی ها به میزان قابل توجهی بالاتر بود. اغلب آنتی بادی های موجود در این نمونه ها پروتئین نوکلئوکپسید و اسپایک سایر کروناویروس ها را نیز شناسایی می کردند و به نوعی نشان دادند که قرار گرفتن در معرض سایر کروناویروس ها قبل از مواجهه با SARS-CoV-2 می تواند از افراد در برابر این ویروس به میزان قابل توجهی حفاظت کند.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved